Neler Yeni

Bilgi B2C (Business to Customer) Nedir? (1 Kişi)

Bilgi B2C (Business to Customer) Nedir? (1 Kişi)

Moderator 

Yönetici
Moderator
Katılım
16 Haz 2020
Konular
21
Mesajlar
21
Tepki Puanı
4
Ticaret Puanı - 0%
0   0   0
B2C firmalar ve tüketiciler arasında gerçekleştirilen bir e-ticaret modelidir. İngilizce olarak açılımı Business to Customer olan B2C ticaret faaliyetinde, ürün ya da hizmetin firmadan tüketiciye doğru yapılmasıdır. Bu online ticaret modelinde firmaların kendi bünyelerinde bulunan ürün ve hizmetleri, sanal ortamlarda tüketicilerin beğenisine sunulmaktadır. Dolayısı ile bireysel tüketicilerin, online alışveriş yapabildikleri tüm e-ticaret siteleri B2C e-ticaret modeline göre faaliyet göstermektedir. Perakende alımlar açısından oldukça önemli olan bu siteler, ülkemizde tüketiciler tarafından sıklıkla kullanılmaktadır ve her geçen gün bu sitelere olan talep artış göstermektedir.

b2c-business-to-customer-nedir.jpg

B2C e-ticaret modelinde tüketiciler, tek bir ürün ya da hizmete yönelik olarak farklı online satış sitelerinden, farklı fiyat seçenekleri ile yararlanabilmektedir. İnternet üzerinde yapılan ürün incelemelerinin daha kolay olması, satın alınan ürün ya da hizmetin kargo imkanı ile ulaştırılması, genel olarak fiyatların daha ekonomik olması ve kısa zamanda pek çok seçeneğin incelenebilmesine olanak tanıması sebebiyle B2C ticarete talep her geçen gün artış göstermektedir.

B2C Özellikleri Nelerdir?
Firmadan tüketiciye olarak adlandırılan B2C e-ticaret modelinde tüketici olan kişi; bireysel ve ihtiyaçlarını perakende olarak karşılayan tüketicilerdir. Bireysel tüketicilerin yani müşterilerin yararlandığı B2C e-ticaret modelinin özellikleri şunlardır:
  • B2C’de ürün ve hizmetlerin fiyatları bellidir ve pazarlığa açık değildir
  • B2C’de satışa sunulan ürünler tüketicilerin bireysel ihtiyaçlarına yöneliktir ve ayrıca özel günler de bu satış faaliyetlerinin gerçeklemesi etki etmektedir
  • B2C modelinde önemli olan unsurlardan bir tanesi; kullanılan web sitesinin altyapı özellikleri ve sitenin tasarımıdır
  • B2C’de ürün çeşitliliği oldukça geniştir çünkü bir tüketici tarafından alınan ürünün tekrar alınma olasılığı düşüktür ya da aynı ürünün tekrar alınma durumu geniş zaman aralığında gerçekleşmektedir
  • Özel gün çalışmaları, indirim ve kampanyalar B2C modelindeki satışların artış göstermesinde etkili olmaktadır
B2C e-ticaret modelinde hedef kitle daima bireysel tüketicilerdir. Dolayısı ile bu ticaret faaliyetlerinde öncelikle tüketicilerin duygularına ve ihtiyaçlarına yönelik olarak çalışmalar yapılır. Günümüzde, tüketicileri hedef kitle olarak alan e-ticaret sitelerinin indirim, özel gün çalışmaları ve kampanyaları satışların arttırılmasını sağlamak amacıyla yapılmaktadır.

B2B hakkında bilgi almak için -> B2B (Business to Business) Nedir? yazımızı okuyabilirsiniz.
E-ticaret hakkında bilgi ve haberlere ulaşabilmek için -> E-Ticaret Bilgi ve Haberler Kategorimizi ziyaret edebilirsiniz.
 

Sizde bize katılmak ister misin?

Yanıt için giriş yapmanız veya üye olmanız gerekir.
veya

Yeni Hesap Oluştur

Hesap oluşturarak bize katılabilirsiniz. Üstelik ücretsiz!

Konuyu Görüntüleyenler: ( Kullanıcı: 0, Misafir: 0 )

Tips
İpucu
Üst Alt