Neler Yeni

E-Ticaret Forumu

Hoşgeldiniz.. Forumda e-ticaret üzerine herşeyi konuşuyor ve tartışıyoruz.
Pazaryerleri, e-ticaret yazılımları, ödeme sistemleri, kargo firmaları, e-ticaret etkinlik ve duyuruları, gündemdeki tüm konular ve daha fazlası..
Sizde ailemize katılmak istemez misiniz? Üstelik üyelikler tamamen ücretsiz!

Bilgi E-Ticaret İçin Hangi Kargoyu Seçmeliyim? (1 Kişi)

Moderator 

Yönetici
Moderator
Katılım
16 Haz 2020
Konular
39
Mesajlar
47
Tepki Puanı
17
Konum
Antalya
Web Sitesi
eticaretforum.com
Ticaret Puanı - 0%
0   0   0
E-ticarete başlayacak kişinin aklında birkaç soru oluşur. Bunlardan bazıları şöyle:

Hangi kargo firmasını tercih etmeliyim?
Hangi kargo firması daha iyi?
Hangi kargo firması daha ucuz ve hızlı?
Hangi kargo firması daha güvenilir?


Tabii kişi haklı olarak bu soruları sormakta ancak internette hiçbir kaynakta kesin bir bilgiye ulaşmamaktadır. Bugün sizlere doğrusuyla yanlışıyla hangi kargo firmasını tercih etmelisiniz onu anlatacağım.

E-ticaretin karın ağrısı, işten soğutma sebebi kargo süreci diyebilirim. Kargo sürecinde aklınızın almayacağı şeyler yaşayabilirsiniz. Kargonuzun kaybolması mı? Bu en basit hataları. E-ticarete girişmeden önce bilmeniz gerek en önemli hususlardan biriside kargoda her zaman sorun yaşayacaksınız.

e-ticarette-hangi-kargoyu-secmeliyiz.jpg

E-ticarette en önemli unsurlardan birisi kargo aşamasıdır. Gönderdiğiniz ürünün geç yada kusurlu gitmesi müşteri memnuniyetsizliğine sebep olacaktır. İsterseniz ürününüz dünya üzerindeki en iyi ürün olsun, müşteriye 2 hafta sonra gittikten sonra bunun hiçbir anlamı yok maalesef. Bazı kişiler kargo şirketlerinin en uygun fiyatlısını tercih ederek kendilerine en büyük darbeyi vuruyorlar. En pahalısının da en iyisi olduğu anlamına gelmiyor. Ancak uygun fiyatlı firmalar kalitesiz olabiliyor.

E-Ticarette İade ve Değişim makalemizi okumak istersen tıklayabilirsin.

Ptt ve Sürat Kargo en uygun fiyatlı kargolar. Yurtiçi, Aras ve Mng aynı düzeyde diyebiliriz. Ancak UPS biraz pahalı. Bunun sebebi her yerde şubelerinin bulunmamasından kaynaklı. Mesela her yerde Ptt şubesi var ve en uygun fiyatlı kargo şirketi diyebilirim. UPS kargo müşterinize teslim edilmeden önce müşteriyi telefon ile arayıp evde olup olmadıklarını soruyorlar ve ona göre getirip teslim ediyorlar. Bu diğer kargo firmalarında yok. Diğer kargo firmaları “Kargonuz dağıtıma çıktı.” diye bir mesaj gönderiyor.

Şubeniz İle İyi Anlaşın!
Kargo şubeniz ile aile gibi olmanız gerekiyor. Çünkü bir sıkıntı anında en yetkin kişi onlar. Canları isterse kargonuzu gönderiyorlar istemezse göndermiyorlar. Bazen kargonuzu kaybediyorlar yada 5 gün bekletebiliyorlar. Ücretsiz olarak gönderdiğiniz kargonun ücretini müşteriye yazabiliyorlar. Her şey onların elinde diyebilirim. Bu yüzden onlarla iyi geçinmeniz gerekiyor.
İadelerde iki senaryo vardır: Kargonuz gönderilir ve müşteriye ulaşmaz ise kargo şubesi iade talebi gönderir. Sizin şubeniz onaylarsa o an kargo geri döner ama onaylamaz ise kargo o şubede kalır ve size müşterinize ulaşma imkanı sağlanır. Eğer anlaşamadığınız bir kargo şubesinde gönderiyorsanız, umursamadan onaylayıp kargonun geri gelmesini isterler.

Özetle seçeceğiniz kargo firmalarının şubelerinin tek tek gezin hatta bu işi yapan yakınlarınızdaki esnaflardan bilgiler alın. Unutmayın ucuz etin yahnisi yenmez. Ucuza kaçacağım diye işinizden olmayın. E-Ticaret hakkında bilgi ve haberleri okumak için kategorimizi ziyaret etmelisiniz. E-Ticaret Forumumuzu takip etmeyi unutmayın.
 
Moderatör son düzenlenme:

bymuratmis 

Yeni Üye
Katılım
26 Haz 2020
Konular
1
Mesajlar
3
Tepki Puanı
7
Konum
İstanbul
Ticaret Puanı - 0%
0   0   0
Malesef o kadar kargo şirketi var çoğu yoğunluktan resmen çuvalladı kargolar karıştı teslimatlar gecikti kaybolanlar oldu. Sağlam bir oluşum olmadıkları ortada
 

Ahmet Aydın 

Yönetici
Moderator
Katılım
20 Haz 2020
Konular
1
Mesajlar
16
Tepki Puanı
13
Konum
Antalya
Ticaret Puanı - 0%
0   0   0
Kargo süreçleri hep büyük sıkıntı olmuştur geçtiğimiz kasım kampanyalarında da gönderimlerde büyük sıkıntılar yaşanmıştı devamında pandemi sürecin de olduğu gibi kota uygulamasına gidilmişti ama bu süreçte mağduriyet yaşayan müşteriler satıcılara büyük baskı ve şikayetlerde bulunulmuştu hatta çok iyi ürünler sırf kargo şirketlerinin sıkışıklığı beceriksizliği ön göremezliği yüzünden puanlar düşmüştü satıcılar olarak bu durumu izah etmeye uğraşsak da pek mümkün olmamıştı bil hassa pazar yerlerinde kargo süreçleri şirketler üzerinden puanlama verilmesi düşünülmesi gerekiyor ama onun önünde de yasal bir mevzuat var oda ürün müşteri ye ulaşana kadar sorumluluk tamamen satıcıya aittir diye. şimdi bu süreçleri atlatmak için kargo şirketleri özel kuryeler ile anlaşma sağlıyorlar bu sistem ne kadar bu sorunları çözer bence çok belirsiz.
 

Sizde bize katılmak ister misin?

Yanıt için giriş yapmanız veya üye olmanız gerekir.
veya

Yeni Hesap Oluştur

Hesap oluşturarak bize katılabilirsiniz. Üstelik ücretsiz!

Konuyu Görüntüleyenler: ( Kullanıcı: 0, Misafir: 0 )

Tips
İpucu
Üst Alt