Neler Yeni

Bilgi E-Ticaret'de Kargo Sorunları (1 Kişi)

Bilgi E-Ticaret'de Kargo Sorunları (1 Kişi)

Moderator 

Yönetici
Moderator
Katılım
16 Haz 2020
Konular
21
Mesajlar
21
Tepki Puanı
4
Ticaret Puanı - 0%
0   0   0
E-ticaret’de kargo sorunları, ülkemizde hızlı bir yükseliş kazanan e-ticaret faaliyetlerinin artması ile birlikte doğru orantılı olarak yaşanabilmektedir. Dünyada olduğu gibi Türkiye’de e-ticaretin yaygınlık kazanması ve hacminin büyümesi sayesinde lojistik açısından da gelişmeler kaydedilmekte ve kargo firmaları da yükselişe geçmektedir. Ülkemizin önde gelen ve yaygın olarak faaliyet gösteren kargo firmalarının yanı sıra yeni kargo firmaları ortaya çıkmakta, kurye seçenekleri genişlemektedir. Bununla birlikte bazı e-ticaret firmaları lojistik açıdan daha sorunsuz bir alışverişin gerçekleşmesi için kendi kargo işletmelerini kurmakta ve ürün teslimatlarını kendi kurmuş oldukları kurye seçeneği ile sağlamaktadır.

e-ticarette-kargo.jpg

E-ticaret faaliyetlerinin gelişmesi ve bu ticarete olan tüketici eğilimlerinin fazla olması, kargo ve ürün teslimatı konusunda sorunların yaşanmasına neden olmaktadır. E-ticarette yaşanan kargo sorunlarının büyük bir kısmı kargo firmaları tarafından ortaya çıkmaktadır. E-ticaret firmalarının kendisinden kaynaklanan kargo sorunları; ürünlerin zamanından kargoya verilmemesinden dolayı kaynaklanırken, kargodan firmasından dolayı pek çok sorun yaşanabilmektedir.

E-Ticaret’de Kargo Firmasından Kaynaklanan Kargo Sorunları
E-ticaret sisteminde alışverişin başarılı bir şekilde gerçekleştirilmesine yönelik çeşitli sorunlar ortaya çıkabilmektedir. Bu sorunların başında da kargo sorunları gelmektedir. Bu sorunlar kimi zaman e-ticaret firması kaynaklı olurken çoğu zaman kargo firmasından dolayı kaynaklanmaktadır. Günümüzde e-ticaret’de kargo sorunları kargo firmasından kaynaklandığı zaman gündeme gelen konu başlıkları şunlardır:
  • Satın alınan malın zamanında alıcıya ulaştırılmaması
  • Satın alınan malın zarar görmesi
  • Satın alınan malın kargo takibinin yapılamaması
  • Satın alınan malın verildiği kargoda muhatap bulunamaması
Günümüzde e-ticaret faaliyeti yürüten firmalar, belirli bir zaman dilimi vermekte ve tüketicilere satın aldıkları ürünlerin maksimum kaç gün içerisinde kendilerine ulaşacağını bildirmektedir. Bu zaman zarfı içinde teslimatın gerçekleşmemesi büyük bir soruna yol açmaktadır. Bununla birlikte, alıcısına ulaşan kargo paketlerinin zarar görmesi de şikayetlere konu olmaktadır. Bu durumların yaşanması ile birlikte tüketiciler şikayet kaydı açmak için ve yaşanan mağduriyeti gidermek için işlem yapma amacına girmektedir. Bu noktada muhatap olunacak birinin bulunmaması da başka sorunlara yol açmaktadır. Dolayısı ile e-ticaret’de kargo sorunları farklı noktalarda gündeme gelmektedir. Bu sorunların ve mağduriyetlerin giderilmesi, alışveriş yapılan e-ticaret firmasının yükümlülüğünde yer almaktadır.

Lojistik hakkında bilgi, paylaşım, soru ve cevap bölümü için -> Lojistik Bölümü
E-ticaret hakkında bilgi ve haberlere ulaşabilmek için -> E-Ticaret Bilgi ve Haberler Kategorimizi ziyaret edebilirsiniz.
 

Sizde bize katılmak ister misin?

Yanıt için giriş yapmanız veya üye olmanız gerekir.
veya

Yeni Hesap Oluştur

Hesap oluşturarak bize katılabilirsiniz. Üstelik ücretsiz!

Konuyu Görüntüleyenler: ( Kullanıcı: 0, Misafir: 0 )

Tips
İpucu
Üst Alt