Neler Yeni

E-Ticaret Forumu

Hoşgeldiniz.. Forumda e-ticaret üzerine herşeyi konuşuyor ve tartışıyoruz.
Pazaryerleri, e-ticaret yazılımları, ödeme sistemleri, kargo firmaları, e-ticaret etkinlik ve duyuruları, gündemdeki tüm konular ve daha fazlası..
Sizde ailemize katılmak istemez misiniz? Üstelik üyelikler tamamen ücretsiz!

Bilgi E-Ticarette İade ve Değişim (1 Kişi)

Moderator 

Yönetici
Moderator
Katılım
16 Haz 2020
Konular
45
Mesajlar
57
Tepki Puanı
18
Konum
Antalya
Web Sitesi
eticaretforum.com
Ticaret Puanı - 0%
0   0   0
E-ticaret’de iade ve değişim yasal çerçevede gerçekleşmektedir. İnternet aracılığı ile online alışveriş sitelerinden yapılan alışverişlerde hukuki açıdan geçerli olan Mesafeli Satış Sözleşmesi söz konusu olmaktadır ve satışlar bu sözleşmenin esaslarına göre gerçekleştirilmektedir. Dolayısı ile e-ticaret faaliyetlerini yürüten firmalar satıştan önce, satışın hangi koşullar altında gerçekleştirildiğini, satıcı ve alıcının sahip olduğu hakların neler olduğunu tüketiciye bildirmelidir ve bunu ön bilgilendirme formu aracılığı ile yapmalıdır. Bu bilgiler içerisinde alışverişe dair tüm bilgilerin yer aldığı gibi iade ve değişime yönelik olarak bilgiler, iade ve değişimin nasıl gerçekleştirileceğine dair bilgiler de yer almaktadır.

e-ticarette-iade-ve-degisim.jpg

E-ticaret faaliyetlerinde satın alınan ürün ya da hizmetin iade ya da değişim yapılması durumu, cayma hakkı denilen tüketicilerin sahip oldukları bir hak çerçevesinde yasal olarak gerçekleştirilmektedir. E-ticaret’de iade ve değişim, cayma hakkının söz konusu olduğu durumlarda önceden belirtilen ve site içerisinde yayınlanmış olan kurallar çerçevesinde yapılmaktadır. Buna göre söz konusu e-ticaret sitesinde cayma hakkının şartları, hakkın kullanılabileceği yasal süre ve benzeri gibi gerekli bilgiler tüketicilere verilmektedir. E-ticaret siteleri, bu bilgileri tüketicilere sunmak ile yükümlüdür.

E-Ticaret’de iade ve Değişim Hakkının Kullanılması
İnternet üzerinden tüketiciler tarafından alınan ürün ya da hizmetin belirli yasal kurallar içerisinde kullanılabilmesi mümkündür. E-ticaret’de iade ve değişim için her e-ticaret sitesinin uygulaması farklı olarak işlemektedir. Tüketicilerin, e-ticaret firması ile iletişime geçmesi ve iade ya da değişim taleplerini yazılı olarak iletmesi üzerine süreç başlamaktadır. Bununla birlikte, kurumsal online alışveriş siteleri çağrı merkezlerine yapılan sözlü beyan ile de süreci başlatabilmektedir. Dolayısı ile her e-ticaret firmasının iade ve değişim talebi alma kanalları farklılaşmaktadır.

E-ticaret yapan firmaların iade ve değişime yönelik çalışmalardaki sorumluluğu ise bu talepleri aldığı günden itibaren başlamaktadır. Yasal zorunluluğa göre; cayma hakkını kullanan bir tüketiciye, satıcı firmalar 14 gün içerisinde talep edilen işlemleri, masraflar dahil olarak yapmak ile yükümlüdür.

E-ticaret hakkında bilgi ve haberlere ulaşabilmek için -> E-Ticaret Bilgi ve Haberler Kategorimizi ziyaret edebilirsiniz.
 

Sizde bize katılmak ister misin?

Yanıt için giriş yapmanız veya üye olmanız gerekir.
veya

Yeni Hesap Oluştur

Hesap oluşturarak bize katılabilirsiniz. Üstelik ücretsiz!

Konuyu Görüntüleyenler: ( Kullanıcı: 0, Misafir: 0 )

Tips
İpucu
Üst Alt